VALORANT ajanlarının yeteneklerini, özelliklerini irdeleyeceğimiz bu serinin ilk yazısında Viper adlı ajanın yeteneklerine göz atacağız.
Subjektif bir şekilde yazacağımız, herkesin kendi oyun tarzına göre değiştirebileceği taktikler verip ajanları inceleyeceğimiz serimize hoş geldiniz. Bu yazımızda adeta bir yılan gibi sinsi olan, gazların arasında gezip rakibine gergin anlar yaşatan işlevsel karakter Viper’dan bahsedeceğiz.
VALORANT FPS Yükseltme Rehberimiz
Viper, oyunun kapalı betası piyasaya sürülmeden önce ilk tanıtılan ajanlardan bir tanesiydi. Tanıtım videosu, ajanın oynanış şeklini güzel bir şekilde oyunculara sunmuştu.
VIPER /// ABD
“Nefeslerini son defa tutacaklar.”#VALORANT pic.twitter.com/9CFRVgQjKO— VALORANT Türkiye (@VALORANTtr) March 12, 2020
ABD uyruklu VALORANT ajanı Viper’ın tanıtım videosu üstteki gibiydi, gelin biraz da oynanışından ve yeteneklerinden bahsedelim.
VALORANT Viper Yetenekleri
Yeteneklere geçmeden önce Viper’ın zehir seviyesi diye bir özelliğinin olduğunu belirtelim. Ajanın gaz kullanan yeteneklerini (Zehir Bulutu ve Zehir Perdesi) aktif tutmak bu seviyeyi azaltıyor, bu sebepten dolayı yeteneklerin ne zaman açık ne zaman kapalı olduğuna dikkat etmek gerekiyor. Yeteneklerden birini de, ikisini de aynı anda kullanırsanız aynı miktarda zehir harcıyorsunuz.
Asit Havuzu – C
Karakterimizin ilk yeteneğinin ismi Asit Havuzu. En fazla iki kez depolanan yeteneği elimize alınca bir adet kimyasal atıcı kuşanmış oluyoruz. Kimyasal duvarlardan sekebiliyor ve sadece yerde patlıyor. Patlamasının ardından yerde bir asit birikintisi oluşuyor ve bu birikintinin içinde olanlar yavaşlıyor, düşmanlar hasar yiyip kırılganlık efekti alıyor. Asit yerde ortalama dokuz saniye kalıyor. Yetenek, hızlı gelen düşmanları durdurmak için veya herhangi bir yerde hareket kısıtlaması için ideal.
Zehir Bulutu – Q
Viper ajanının ikinci satın alınabilen yeteneği ise Zehir Bulutu. 200 krediye alınıyor ve bir tane stoklanabiliyor. Q ile kuşandığımız kimyasal parçacığı sol tıkla uzağa, sağ tıkla yakına fırlatıyoruz (CS:GO’da bomba atarmışçasına). Yetenek duvarlardan sekmiyor ve yerde sabitleniyor. Bomba sabitlendiği anda hemen açılmıyor, aktifleştirmek için kendisi yerdeyken Q’ya basmamız gerekiyor. Basmamızın ardından sis bombamız aktifleşiyor, aktif olduğu sürece zehir seviyesi tüketiyor. Tekrardan Q’ya basarak bulutu indirebilirsiniz. Bombayı oyun esnasında yerden alıp envanterimize geri koyabiliyoruz, dilersek başka bir yere atabiliyoruz.
Zehir Perdesi – E
Viper’ın imza yeteneği olan Zehir Perdesi’nden her raunt başında elimizde bir tane bulunuyor. E’ye basarak bileğimizde yeteneği kuşanıyoruz, ardından istediğimiz yere fırlatıyoruz. Yeteneği fırlattığımız nokta ile bizim aramızda kalan çizgi arasında bir perde oluşuyor. Dilerseniz Zehir Perdesi’ni duvarların arasından da geçirebilir, uzun mesafelerde kullanabilirsiniz. Bu perdeyi E’ye basarak aktifleştirip kapatabiliyoruz, aktif olduğu sürece gaz seviyesi harcıyor. Uzunca, çizgisel bir yerde görüş kısıtlayabilmek için ideal bir yöntem.
Viper’ın İni – X (Ulti)
Sıra geldi karakterin ulti yeteneğine. Yedi ulti puanı karşılığında kullanılabilen bu yetenek, Viper’ın etrafında bir duman bulutu oluşturuyor. Bulutun içinde bulunan oyuncuların azami canı ve görüş mesafesi azalıyor. Genelde raunt sonlarına doğru bir yeri savunurken kullanılan bu yetenekten doğru zamanda, doğru yerde yararlanmasını bilmek gerekiyor. Herhangi bir çatışma içinde kullanılırsa takımınıza karşı bir koz bile olabilecek Viper ultisinin dışına çıkarsanız Duman Bütünlüğü azalıyor, belli bir süre sonra bulut yok oluyor. Yeteneğin sürekli olarak haritada kalması için içinde durmanız lazım. Viper’ın İni yeteneği, genelde raunt sonlarına doğru birden fazla düşmanla kalınca kullanılıyor. Herkesin görüşünün kısıtlanmasının işimize geleceği bir durumda, uygun pozisyon alarak kullanmak en doğrusu.