Anasayfa > Oyun Haberleri > VALORANT Rekabet Moduna Kavuşuyor! (1.02 Yama Notları)

VALORANT Rekabet Moduna Kavuşuyor! (1.02 Yama Notları)

VALORANT 1.02 Yama Notları yayımlandı, bir sonraki güncellemeyle birlikte oyuna uzun zamandır beklenen rekabet modu ekleniyor!

Riot Games’in stratejik FPS oyunu VALORANT’a rekabet modunun gelmesi, oyunun çıkışı 2 Haziran’dan beri bekleniyordu. Oyundaki hataların rekabet bütünlüğünü bozmayacağına kanaat getirmiş olan Riot, bir dahaki yamayla birlikte rekabet modunu oyuna eklemeye karar verdi. En yüksek rütbenin adı “Işıyan” olarak değiştirilecek. 1.02 güncellemesinde rekabet modunun dışında oyun içi birçok değişim de dikkat çekiyor.

VALORANT 1.02 Yama Notları

Yama notlarındaki önemli bilgileri başlıklar altında derledik. Yama notlarında oyundaki hata düzeltmelerinden ve ajan düzenlemelerinden bahsedildiği gibi bazı bilinen sorunlar da dile getirilmiş durumda.

Ajan Güncellemeleri

Viper

  • Zehir Perdesi yeteneği artık duvarları delerek yakacak, hattı üzerindeki uygun durumda tüm noktalara salgılayıcı yerleştirecek.
  • Asit Havuzu yeteneğinden hasar görmek bir oyuncunun kısa süreliğine savunmasız kalmasına neden olacak.
  • Savunmasız kalan oyuncu, dış etkenlerden daha fazla hasar görecek. Böylece Asit Havuzu’nun hasarı azaltılsa bile verilen etkiyle toplam hasar aynı kalacak.
  • Zehir Küresi yeteneğini etkinleştirmek için bekleme süresi 0.5 saniyeden 6 saniyeye çıkarıldı.

Jett

  • Keskin Fırtına yeteneği Yakardöner esnasında Phoenix’i öldürmek için kullanıldığında sıfırlanacak.

Reyna

  • Ruh Küreleri; artık Yakardöner sırasında Phoenix, Reyna tarafından öldürüldüğünde ortaya çıkacak.

Cypher

  • Gizli Kamera yeteneğinin Spike’ın çözülmesini engellemesine sebep olan bir hata düzeltildi.
  • Oyuncuların bir Bubi Tuzağı üzerine Siber Kafes koyabilmesine sebep olan bir hata giderildi.
  • Gizli Kamera‘nın Bind haritasında girişteki çerçevelerin dışına koyulduğunda ışınlayıcılardan geçmesi engellendi.

Duman Ayarlamaları

  • Görüş kısıtlamasının yoğunluğu azaltıldı. Böylece dumanın içine girmek yine riskli olsa da bu risk makul ölçülerde olacak.

Spike’a Hücum

  • Tüm takımın duvar delme gücünü iki kat arttırıp vurulan düşmanları 0.75 saniyeliğine gösteren, tur boyu gücünü gösteren bir “İzli Mermi Küresi” oyuna eklendi
  • Hız Takviyesi, Kuvvetli Savaş’la değiştirildi.
  • Hastalık Küresi, Paranoya Küresi’yle ortak bir havuz kullanacak. Her oyunda bu kürelerden yalnızca biri seçilebilecek. Hastalık Küresi’nin can azaltması 90’dan 50’ye düşürülecek.
  • Aldatma Küresi, Hastalık Küresi’yle ortak havuz kullanacak. Tur başına yalnızca bir Aldatma Küresi çıkarken oyun başına bunlardan yalnızca biri seçilebilecek.

Silah Güncellemeleri

Bucky (Sağ Tık)

Bucky’nin sağ tıkla olan isabetliliğinde düzenlemeler yapıldı.

  • Çömelerek giderken isabet: 3,45 >>> 4,1
  • Yürürken isabet: 6,4 >>> 4,4
  • Koşarken isabet: 3,5 >>> 6,4

Rekabet Modu

  • Rekabet Modundaki en yüksek aşama, kapalı beta sürümünde VALORANT’tı. Bu isim, kafa karışıklıklarına sebep olmaması adına Işıyan olarak değiştirilecek.
  • Simgelerde görsel iyileştirmeler yapıldı
  • Beceri farklılıkları için kabul edilebilir aralık genişletildi

Haritalar

Bütün haritalarda 50/50 kontrol şansı olan noktalar ayarlandı. Görsellere buraya tıklayarak resmî yazıdan ulaşabilirsiniz.

Haven

  • A Kanalizasyon’un altı
  • A Kanalizasyon girişi
  • A Lobi’deki siper, daha çok görüş ve geçiş seçeneği sunacak şekilde ayarlandı
  • Saldıran taraftaki C Uzun girişi
  • A Bağlantısı
  • C Bağlantısı
  • Garajdaki kapılar

Ascent 

  • Bahçe girişi
  • Savunan Başlangıcı girişi
  • Saldıran taraf için A Ana (Saldıranların A Ana’ya bakabilecekleri farklı bir açı da dahil)

Bind 

  • B Işınlayıcı’nın çıkışı
  • A Hamam’ın girişi

Split 

  • Savunan Başlangıcı

Diğer

  • Ajanlar, daha rahat bulunabilmeleri ve kontrat ilerleyişine gezinme çubuğunda kendilerine ait bir alan sağlayabilmek için Koleksiyon’un altından taşındı.
  • Savaş Bileti metin düğmesi, daha kolay bulunması için gezinme çubuğuna koyuldu.
  • Erken Teslim seçeneği oyuna eklendi. Teslim olabilmek için bütün takımın oylamayı kabul etmesi gerekecek.
  • Rekabet modunda maçlar “Kazanan Alır” mantığıyla bitecek, sonraki güncellemelerde daha adil bir çözüm bulunacak.

Hakkında Efe Eren Genç

Oyunlarla büyümüş bir dilbilimci, yazar ve çevirir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir