Valorant 1.08 yama notları ile karşımızda. Bu yama 1.07’ye göre daha az değişiklik içeriyor. Güncellemenin baş kahramanları Raze ve Guardian. 17 Eylül saat 06.00’dan itibaren oyun güncelleme için kullanım dışı bırakılacak. Ne kadar süre böyle kalacağını ise bilmiyoruz.
Valorant 1.08 Yama Notları
Raze
Özellikleriyle rakibe en çok zarar verebilen karakterlerden biri Raze. El bombası, patlayıcı çantaları, botu ve haritayı birbirine katan ultisiyle ofansif oyuncuların sevgilisi bu karaktere ufak bir nerf geliyor. Valorant resmi blog’u güncelleme detaylarını şöyle açıkladı:
Patlayıcı Çanta
|
Çantayı artık havada patlatmak rakibe çok daha az zarar verecek. Maksimum zarara ulaşmak için çantanın bir yere sabitlenmesi gerekiyor, bu da karşımızdaki oyuncuların suratına çantalarımızı fırlatmamıza bir engel. Ayrıca çantalar sabitlendiği yerlerde vurulduğunda artık eskisi gibi yok olmayacak. Ateş edilen çanta patlayacak ve yeterince yakınında olan düşmanlara 50’ye kadar zarar verebilecek.
Bunun yanında geçtiğimiz güncellemede Viper’a yapılan değişiklik gibi burada da takım oyunu önemsenmiş ve çantaların takıma zarar vermemesi sağlanmış. Oyun başlangıcında çantalarla site’a girmeye çalışan, zıp zıp zıplayan Raze oyuncuları takım arkadaşlarına bir miktar zarar veriyordu. Patlayıcı çanta yeteneği özellikle takımı trollemek amacıyla kullanıldığında bazılarını kızdırıyordu.
Guardian
“Guardian da kullanılmaz ya!” diyen benim gibi oyunculara Riot cevabı biraz geç de olsa vermiş. Valorant 1.08 yama notları yeni değişiklikleri şöyle açıklamış:
Guardian güçlendirmesi
|
Guardian, Phantom ve Vandal ile olan rekabetinde geride kalmış dereceli maçlarda çok nadir kullanılır hale gelmişti. Atış hızı çok düşük olan bu silah “spray and pray” oyunculara fazla uygun değil. Yeni yamada fiyatı düşen Guardian ayrıca artık daha hızlı ateş ediyor. Bununla da kalmıyor ateş ettikçe yeni atışa hazır olma süresi azalıyor. Bakalım Riot Guardian kullanımını artırabilecek mi?
Haritalar
Üst üste 4 maçta aynı haritada oynadığınız oldu mu? Bir çok kullanıcının başına mutlaka bu durum gelmiştir. Riot, kullanıcıları üst üste aynı haritada oynama derdinden kurtaracak bir hamle yapıyor. Artık bir maçtan çıktıktan sonra sonraki maçın haritası tamamen rastgele değil yarı rastgele olarak seçilecek. Yani 4 haritadan birini oynama şansımız artık %25 değil. Bir önceki maçta oynadığımız haritanın bir daha gelme olasılığı bundan çok daha düşük.
Oyun gözlemcileri ve oynanış ile ilgili birkaç ufak hatanın da giderildiği bu yamanın notlarına ulaşmak için:
İzlenimlerim
1.07’den sonra en çok dikkat ettiğim değişimlerden birisi oyuncuların Vandal ve Breach tercihlerinin değişimiydi. Oyunu aktif olarak oynadığımdan bu değişimi fark etme şansı buldum. Flash özellikleri güçlenen Breach artık oyuncular tarafından çok daha sık tercih ediliyor ve bazen gerçekten sinir bozucu olabiliyor. Eskiden hiç kullanılmayan bir karakteri Riot oyuna başarıyla geri kazandırdı diyebiliriz. Bunun yanında atış hızı artırılan Vandal da çoğu oyuncunun eko roundların ardından sarıldığı bir silah haline geldi. Önceden en az 4 veya 5 Phantom çekilen roundlar olurken bu roundlar 4 veya 5 Vandal çekilen roundlara dönüşmüş gibi gözüküyor.
Daha fazla oyun haberi için SaveButonu Oyun Haberleri!