Yeni oyunlarıyla sahneye çıkacak olan Riot Games, oyuncuların etkileşimini iyileştirme amaçlı yeni bir alt kol kurdu: Oyuncu Dinamikleri.
League of Legends’ın 10 yıllık başarısının ardından piyasaya birden fazla oyunla tekrar damgasını vurmayı amaçlayan Riot Games, bu esnada boş durmayarak şirkete yeni alt kollar ekliyor. En son eklenen Oyuncu Dinamikleri adlı disiplin ise birçok oyuncunun kanayan yarasını iyileştirmeye odaklanacak: Toksik davranışlar.
League of Legends’taki 10 yıllık oyuncu verisini bilişsel, sosyolojik ve antropolojik yöntemlerle inceleyip oyuncuları anlayarak oyuncular arası bağları daha kaliteli hâle getirmeye çalışacak olan disiplinin etkisi yeni oyunlarda gözükecek gibi. Görünüşe göre Riot Games, toksik yuvası League of Legends’ta, birçok tabandan oyuncu barındıracak olan Valorant’ta, ve tamamen farklı bir türde olan Legends of Runeterra’da daha kaliteli oyuncu iletişimleri kurmayı hedefliyor. Bunu yapmak için de tamamen bu amaca adanmış bir disiplin kurup bilimsel yöntemlerle hedeflerine odaklanmaları takdir edilesi.
Oyuncu dinamikleri disiplinini yöneten Weszt Hart, konuyla ilgili “Oyun tasarlarken en erken aşamalarda oyuncular arasındaki deneyimleri inceleyeceğiz, böylece oyunu çıkardığımız zaman oyuncuları ve kendilerinin takımlarını başarıya yöneltmeye yüksek miktarda bir yatırım yapmış olacağız.” açıklamasını yaptı.
Bakalım oyuncu dinamikleri alt kolu Riot’un mevcut ve gelecek olan oyunlarının oyuncu kitlesine olumlu yönde etki etmeyi başarabilecek mi? Umarız ki bu disiplin amacına ulaşır ve oyunlardaki iletişim daha kaliteli bir hâl alır. En güncel oyun haberleri için bizleri takipte kalın. Herkese iyi oyunlar diliyoruz.