Çoğu oyun ve programda kullanılan, gerçek zamanlı fizik motoru PhysX için yeni bir sürüm olan PhysX 5.0 geliyor. NVIDIA tarafından resmi olarak duyuruldu.
NVIDIA tarafından üretilen, “gerçek zamanlı” fizik motoru PhysX 5.0 geçtiğimiz günlerde şirket tarafından açıklandı. SDK(Yazılım Geliştirme Kiti)’nın ise önümüzdeki yıl yayınlanacağı biliniyor. Önceki sürüm Physx 4.0 tam bir yıl önce bugünlerde çıkmıştı. Oyunlarda ve çeşitli programlarda fizik motoru olarak kullanılan yazılım aslında çok önemli bir yere sahip:
Oynadığınız oyunlarda veya kullandığınız programlarda bir bakıma “gerçekçiliği” sağlayan program, örnek olarak hareket eden bir cismin aldığı şekil gibi çeşitli şeylerden sorumlu. PhysX 4.0 ile çıktığı yıl büyük bir ilerleme kaydetmiş ve başarı sağlamış NVIDIA, kısa bir süre sonra yeniden çalışmaya başlamış bulunduğumuz tarihlerde çıkmış olan 5.0 sürümünü geliştirmeye başlamıştı.
Yeni sürüm 5.0’ın öne çıkan özellikleri ise şu şekilde: Sıvı Simülasyonlar ve Sonlu Element Modeli gibi önemli özelliklere ek Sonlu Element Modeli, deformasyonun gerçekleşebildiği gövde tasarımlarında sektöre göre standart bir hale getirildi. Özellikle sert, yumuşak gibi doku ayrımlarının önemli olduğu alanlarda çok daha başarılı bir tasarım sunulmasında yardımcı olacak.
Daha doğru ve istikrarlı simülasyonlar için birebir olan yeni yazılım, ayrıca, ip ve kumaş simülasyonlarında ki gerçekçiliği de arttıracak. Bunlara ek yeni yay desteği özelliği ile çok yaylı modellemeler yapılabilecek. Bunları daha iyi; canlı bir şekilde görebilmeniz için NVIDIA’nın hazırlamış olduğu temsili videoyu aşağıya bırakıyoruz, dilerseniz izleyebilir ve yeniliklere bakabilirsiniz. Ayrıca daha fazla blog ve piyasadan güncel haberler için sitemizi, Instagram hesabımızı ve Twitter hesabımızı takip edebilirsiniz. İyi günler!