Korona bir pandemi halinde bütün dünyayı ve temel taşları yerinden oynatırken, sürecin başında olumlu etkilenen oyun sektörü, ileride nelerle karşılaşacak?
Evet, birçok oyun aktif oyuncu anlamında bu süreçte rekorlar kırdı, satış rakamları uçmuş vaziyette. Peki uzun vadeyi düşündüğümüzde virüs hep olumlu bir etki mi bırakacak? Bunun böyle olmadığı aşikar. Sonuçta dünya genelinde üretimin azalması ve ekonominin sarsılması insanları temel ihtiyaçlarına doğru itecek ve eğlence sektörü bu konuda en dezavantajlı durumlardan birisinin içinde kalacak.
Indie Üretimi Artacak
İnsanların kendilerini evlerine kapattıkları bu dönemde büyük şirketlerin halihazırda çalıştıkları projeler dışında yeni oyun fikirleriyle kaşımıza çıkmaları oldukça güç. Marketlerdeki talepse gün geçtikçe yükseliyor. Bu durum bağımsız üreticileri gaza getirecek. Dahası büyük firmalarda elleri kaşınan geliştiricilerin de ayrılarak ya da ayrılmadan kendi ev tipi çalışma alanlarında yaratıcı oyunlar üzerine çalışacağını öngörmek lazım.
Büyük Markalar Dikkatli Davranacak
Halihazırda Last of Us Part II markasının ertelenmesiyle bunu biraz daha net gördük. Çok büyük bütçelerle hazırlanan bu devasa oyunların, doğal olarak devasa hedefleri var. Hele ki böyle bir dönemde beklentilerin boşa düşmesi koca koca devlerin batmasına sebep olabilir. Bu yüzden de tedbiri elden bırakmayacaklar. Tabii bir yandan risk alan Bannerlord gibi yapımlar çok büyük kazançlar elde etti, belki büyük şirketler de oyunlarını bu riskli ortamda imtiyaz kullanarak yayınlarlar.
Bilgisayar Virüsleri ve Biyolojik Virüslerin BenzerlikleriKutulu Oyun Satışları Daha da Azalacak
Bu süreç sonrası ile ilgili bir madde ise kutulu oyunlarla alakalı. Kutulu oyunların satışları zaten dibi görmüş durumda. Süreç bitip de insanlar teknoloji mağazalarına döndüklerinde tabii ki kutulu oyun satışları da ivme kazanacaktır. Fakat süreçten önceki konumuna dönmesi imkansız. Bu süreç aynı zamanda kutulu oyun oyuncularını da dijitale kaynaştırdı. Buradan sonra büyük bir yükseliş kutulu oyunlar için artık rüya. Dolayısıyla büyük markaların ülke bazlı tedarikçilerle yakın zamanda anlaşmalarını bitirmeye başlayacağını da göreceğiz gibi.
Optimizasyon Daha Önemli Hale Gelecek
İnsanlık olarak bu dönemde kendimizi oyunlara vurduğumuzu, vaktimizi keyifli keyifli geçirdiğimizi görmek oldukça kolay. Peki aynı şekilde sistemimizin kaldırmadığı oyunlar için gidip donanım alıyor muyuz? Hayır. Bu noktada kriz döneminin getirdiği psikoloji ile maddi durumumuzu daha dikkatli kullanmaya çalışıyoruz. Dolayısıyla yeni çıkacak oyunlar, insanların yeni bilgisayarlar ve güçlü donanımlara sahip olmadığını düşünerek daha iyi optimizasyonlarla çıkmaya odaklanacak ya da odaklanmalı. Yani bu dönemde grafik anlamında sektörel bir ilerleyiş görmeyi beklemek doğru olmaz. 2019’a kadar ilerletilen teknolojiler bir süre daha hayatımızda kalacak.
GeForce Now Şahlanacak
Şu anda firmaların davranış olarak ılımlı ya da kızgın tutum sergilediği GeForce Now, bir noktadan sonra olumlu görüşlerin ortak adresi olacak. Şu sıralar pek çok stüdyo işin temel düşüncesinden aciz bir şekilde oyunlarını platformdan çekmeye çalışıyor. Bu firmalara bir tavsiyemiz var, süreç bitince internet kafelerden de oyunlarınızı sildireceğiniz ekipler oluşturun olur mu? Çünkü Nvidia oyunculara internet üzerinden internet kafecilikten fazlasını yapmıyor, insanlar yine oyunları satın almak zorunda. Kullanıcı sayısını artırmaya devam eden GeForce Now daha da bilinir bir hale gelecek ve firmalar da bu tabularını yıkmak mecburiyetinde kalacaklar.
Çevrimiçi Oyunlar Daha Güçlü Olacak
Hikayeye sahip büyük oyunların çıkışları şimdiden azaldı ve çevrimiçi oyunlar şimdiden çok daha ilerlemiş durumdalar. Peki insanlar halihazırda yayınlanmış oyunları tükettiklerinde ya da en azından tükettiklerini düşündüklerinde ne olacak? Bir diğer yandan da oyunlar da cep yakmaya başlayacak doğal olarak, süreli olarak oynayabildikleri bu oyunlara ulaşırken birkaç kez düşünecekler. Yine doğal olarak merhemlerini Counter-Strike, League of Legends ya da Fortnite gibi oyunlarda arayacak. Bu oyunlar da belli bir sistemi oturtmuş durumda oldukları için oyun içi güncellemelerini sürdürecek, etkinliklerle oyuncu sayılarını arttırmaya devam edecekler.
En Uzun Vadede ise Durum Felaket
Biz liste maddelerimizi öngörülen iyimser ya da kötümser sürelerin ortalamasına göre yaptık diyebiliriz. Ülkemizde genel algı Haziran’da bu işin rahata ereceği yönünde, Bill Gates Ekim civarından bahsediyor, diğer kötümser görüşler ise sürecin 2. yıla uzayabileceği düşüncesinde. Peki ya ülkeler hamlelerini yanlış seçerlerse, erkenci davranıp sorunun süresini uzatırlarsa ne olacak? Bu ihtimal üzerine de düşünülmeli. Ekonomisi zora düşen ülkeler vatandaşlarını bir an önce yeniden üreten bir noktaya getirmeye çalışıyor ve hata yapan ülkelerin olması oldukça muhtemel. İşte bu koşulda durum neredeyse bütün sektörler için olduğu gibi oyun sektörü için de felaket. Çünkü yazının başında da belirttiğimiz gibi, insan oğlu olarak ancak karnımız tok olduğu zaman eğlenebiliyoruz.