Çıktığı 2009 yılından beri asla piyasadan düşmeyen Riot Games yapımı MOBA oyunu League of Legends oyununa ait 9.20 yaması geçtiğimiz günlerde geldi.
Çok yakın bir zamanda 10. Yılını kutlayacak, en sevilen MOBA oyunu olma unvanını elinde barındıran League of Legends için yeni yama 9.20 geçtiğimiz tarihlerde yayınlandı. Bizde sizler için en önemli detayları özet geçerek anlatmaya karar verdik. Hepsi ve daha fazlası haberimizde!
Oyun hakkındaki son büyük haber Dünya çapında yapılan ve bu seneki adı Worlds 2019 olan e-spor turnuvası/etkinliği. Bu kadar sevilmesinde turnuvaların yanı sıra oyunun ücretsiz olmasının, sürekli güncellemesinin ve ilgili bir destek ekibinin olması da büyük bir öneme sahip. Hiçbir zaman piyasadan düşmeyen ve düşecek gibi durmayan oyun, yakın bir zamanda istemci güncellemesi alarak ismini bir kez daha duyurmuştu.
Sizi daha fazla bekletmeden makalemizin ana konusu yama notlarına geçelim! Bolca dengeleme ve değişikliklerin olduğu bu 9.20 yamasında önce çıkan değişikler karşınızda.
Yama ile Değişikliğe Uğrayan Şampiyonlar
Garen
Oyuna hikayesel yönden bakınca önemli bir yer taşıyan soylu Demacia askeri Garen’e uzun zamandır gelmesi planlanan mini rework sonunda oyuna geldi. Tüm skilleri değişen şampiyonun değişen yeteneklerinden önce taban özelliklerine bir göz atalım. Öncelikle, taban saldırı büyüme oranı %2,9’dan %3.65’e, taban can değeri 616,28’den 620’ye çıkarken, taban can büyüme oranı 84.25’den 84’e düştü. Şimdi ise yetenek setine bir bakalım:
Pasif(Metanet): Garen’in pasifi, seviyeye bağlı olarak 5 saniyede azami canın %2/%8’i yerine 1-18 seviyede 5 saniyede azami canın %1,5-10,1’ini yenilenmesi olarak değiştirildi. Ayrıca artık Garen’in pasifi artık şampiyonun canı %50’nin ve %25’in altında iken iki kat can yenilemiyor ve kulelerden, şampiyonlardan ve destansı canavarlardan hasar aldığında can yenilemesi sabit olarak 7 saniye oluyor.
Q(Amansız Hücum): Garen’in Q yeteneğinin saldırı animasyonu artık saldırı hızı ile birlikte azalıyor. Yani artık şampiyonun Q’su, saldırı hızı kastıkça daha hızlı vuran bir hal alıyor.
W(Cesaret): Garen artık kestiği her minyon için 0,33 ilave zırh ve büyü direnci yerine 0.25 ilave zırh ve büyü direnci kazanıyor. (150 katledişe ulaştığında maksimum 30 ilave zırh ve büyü direnci)
E(Yargı): Ve karakterin en büyük değişikliğe uğramış yeteneği E. Artık Garen’in E’si, tıpkı Q’da olduğu gibi saldırı hızı ile daha güçlü bir hal alıyor. Yani sahip olunan her bir saldırı eşyası için döndüğü süre boyunca daha fazla saldırı gerçekleştirecek. Fakat buna karşılık olarak E’sinin taban vuruş sayısı 14/18/22/26/30’dan 8/12/16/20/24 şeklinde zayıflatıldı. Ayrıca Garen’in E yeteneği eskiden sadece bir rakibe %33 ekstra hasar verirken artık kalabalık yerlerde bile en yakın rakibe %25 ilave hasar veriyor. Ve eğer yenilmez rünü ile girerseniz E yeteneği isabet eden her bir dönüş için bir yenilmez yükü alacaksınız.
R(Demacia’nın Adaleti): Garen’in R yeteneğinin işaretlenen rakiplere gerçek hasar vermeye yarayan “Baş Kötü” pasifi kaldırıldı. Ve buna karşılık eskiden büyü hasarı veren yetenek artık sürekli olarak gerçek hasar veriyor. Ayrıca animasyon iptali olmaması adına uygulanan rakibe 1 saniyeliğine görüş sağlıyor. Dengede olması adına ise yeteneğin 175/350/525 olan hasarı 150/300/450 şeklinde azaltılıyor.
Ivern
Ivern, kendi çapında büyük sayılabilen bir değişiklik aldı. Şampiyonumuz artık menzilli bir şampiyon ve bu sayede sadece menzilli şampiyonların sahip olabileceği ekstra özellikleri kazandı! Düz vuruş menzili 125’ten 475’e yükselen karakter eskiden sadece çalıların içinden menzilli vurabiliyorken bu artık bir varsayılan özellik. Ayrıca W yeteneğinin menzil kazandırma özelliği kaldırıldı.
Shaco
Ve yamanın en çok değişiklik alan şampiyonlarından biri daha, Shaco. Shaco’nun taban saldırı gücü 66 yerine 63 ve saldırı gücü büyüme oranı 3,5 yerine 3’e geriledi. Şimdi ise genel hatlarıyla yetenekler değişikliklerinden bahsedelim:
Pasif(Arkadan Vuruş): Shaco artık bir rakibe arkadan düz vuruş gerçekleştirdiğinde 1-18 seviye aralığında 0,15 ilave saldırı gücü ve 10-25 hasar veriyor, ayrıca bu hasar kritik olabiliyor. Ek olarak, Shaco’nun E yeteneğini rakibe arkadan isabet ettiğinde 1-18 seviyeleri arasında fazladan 0,1 ilave yetenek gücü ile birlikte 15-50 hasar vuruyor.
Q(Kandırmaca): Eskiden seviye başına 1,5/2,25/3/3,75/4,5 saniye olan gizlenme süresi artık 2,5/2,75/3,25/3,5 saniye olacak şekilde değiştirildi. Buna karşılık ise yeteneğin bekleme süresi her seviye için 4’er saniye azaltıldı. Ama buna da karşılık olarak artık gizlenmiş formdan çıktıktan sonra düz vuruş yapmanız artık yeteneğin bekleme süresini azaltmıyor. Hasarı ise eskiden 0,4 ilave saldırı ve 0,3 ilave yetenek gücü ile birlikte 10/20/30/40/50 hasar iken artık 0,25 ilave saldırı gücü ile birlikte 25/35/45/55/65 şeklinde. Ayrıca arkadan vuruş gerçekleştirirken artık Q yeteneği %130 kritik hasar vuruyor.
W(Soytarı Kutusu): Ve AP Shaco’cular için müjdeli bir yetenek güncellemesi. Artık Shaco’nun kutuları tetiklendiğinde menzilin içinde bulunan tüm hedeflere saldırıyor. Yeteneğin hasarı ise 0,1 ilave yetenek gücü ile beraber 15/20/25/30/35 şeklinde belirlendi. Ayrıca şampiyonlar dışındaki birimlere 2 saniye korkutma efekti uyguluyor. Eskiden W yeteneğinin korkuttuktan sonra tüm rakibin hareket hızını 100’e düşürme mekaniğine bir yenilik eklendi ve artık minyon ve canavarların hareket hızını da düşürerek 60 yapıyor. Şampiyonların ki ise aynı.
E(Çift Zehirli Bıçak): E yeteneği artık eskisi gibi fiziksel hasar yerine büyü hasarı olarak vuruyor. Ayrıca E yeteneğinin eksik cana göre %0-50 daha fazla hasar verme özelliği, canı %30’un altındaki tüm birimlere %50 daha fazla hasar vermesi şeklinde değiştirildi.
R(Halüsinasyon): Artık Shaco’nun klonu(R’si) öldükten sonra ortaya çıkan kutular anında tetikleniyor ve W özelliklerini uyguluyor. Fakat dengeli olması için 1,0 ilave yetenek gücü ile 200/300/400 olan hasarı artık 0,7 ilave yetenek gücü ve 150/225/300. Kutuların korkutma süresi ise sabit olarak 1 şeklinde ayarlandı.
Viktor
Oynaması zor olsa da iyi oynayanların elinde bir canavara dönüşen Viktor ise yine uzun zamandır sevgi görmeyen şampiyonlardan biriydi. Viktor’un Q yeteneği artık sahip olduğu mana ile birlikte güçlenmiyor ama buna karşılık olarak 1-18 seviye aralığında 30-115 ekstra hasar veriyor. W’si ise artık ultisi ile sersemleyen rakipleri içine çekmek yerine doğrudan isabet ettiği rakibi 1 saniyeliğine %20 yavaşlatıyor. Ayrıca Viktor’un ultisi kendisi öldükten sonra bile rakipleri takip edebiliyor ve yüzey şekillerinin üzerinden geçebiliyor.
Ayrıca şampiyonun ultisinin tetiklenme sıklığı 2 saniye yerine 1 saniyeye düşürüldü. Tetiklenme sayısı ise 3’ten 6’ya çıkarıldı. Fakat dengeli olması adına yeteneğin 0,85 ilave yetenek gücü ile 130/210/290 olan hasarı artık 0,45 ilave yetenek gücü ile birlikte 65/105/145 hasar veriyor. Ayrıca Viktor ultisi açıkken %25 daha hızlı hareket ediyor.
Önemli Şampiyon Zayıflatmaları
Qiyana
Geçmiş yamalarda yine zayıflatma almış olmasına rağmen hala güçlü olan şampiyon Qiyana için bir zayıflatma geldi ve artık şampiyonun Q yeteneğinin taban hasarı 80/100/120/140/160 yerine 60/85/110/135/160 oldu.
Pantheon
Bir süre önce rework geçiren şampiyon ise zayıflatma almış şampiyonlardan biri. Q yeteneği Meteor Mızrağı artık 75/115/155/195/235 yerine 75/110/145/180/215 hasar uyguluyor.
Blitzcrank
Oyunun en fazla sinir eden şampiyonlarından robot Blitzcrank, bir önceki yamada aldığı güçlendirme ile çok yüksek seçilme oranına ulaşmıştı. Bunu fark eden firma ise şampiyonumuza güzel bir darbe indirdi. Blitzcrank’in taban zırhı artık 44 yerine 40 ve zırh büyüme oranı ise 4 yerine 3,5. Bu sayısal olarak küçük görünsede x18 uygulandığı zaman önemli bir zayıflatma.
Yeni Şampiyon Kostümleri
Sevilen konsept “Vahşi Batılı” serisine üç yeni şampiyon katıldı. Ashe, Hecarim ve Darius. Karanlık ve bolca ateşli bir yapıya sahip yeni kostümler renk paketleriyle birlikte vadideki yerini aldı. Aralarında en pahalısı ve en beğenileni ise Ashe oldu. Ayrıca şampiyonların kostüm tanıtımlarını aşağıdan izleyebilirsiniz
Eşya Güncellemeleri
Demir Solari’nin Broşu
Kalkan gücü eskiden 30 – seviye başına +15 iken artık 120 – seviye başına +10
Giderilen Bazı Hatalar
- Yuumi’nin yapıştığı takım arkadaşının zamanı durdurma etkisi altındayken (Zhonya’nın Kumsaati veya Kronometre) katledilmesi sonucu, Yuumi’nin kule hasarını üstüne çekme becerisinin oyun boyunca ortadan kalkmasına sebep olan hata giderildi.
- İmleç Xayah’nın tam altındayken R – Tüy Fırtınası kullanıldığında, yeteneğin yön verme kilidinin kaldırılmasına sebep olan hata giderildi.
- Nunu’nun E – Kartopu Yağmuru yeteneğinin tek bir kullanımda rakipleri birden fazla kez yavaşlatmasına sebep olan hata giderildi.
- Vi’ın Q – Duvar Delen yeteneği, Wukong’a isabet edip onu katlettiği anda R – Burgaç kullanılması sonucu yeteneğin işlevlerini kaybetmesine sebep olan hata giderildi.
- Diana’nın R – Ay Koşusu, Q – Hilal Saldırısı yeteneğinin patlamasının sınırındaki bir rakibe isabet ettiğinde şampiyonun ultisinin bekleme süresi artık doğru biçimde azalıyor.
- Diana’nın Q – Hilal Saldırısı patlamasının görsel efektleri artık Savaş Sisi’nin içinden görünmüyor.
- Kış Mucizesi Neeko kılık değiştirmiş haldeyken R – Ruh Çiçeği kullandığında, Lulu’nun W – Kapris yeteneğinden isabet alması halinde taban niteliklerini önemli ölçüde kaybetmiyor ve normal saldırı gerçekleştirebiliyor.
- Mega Gnar normal biçimine geçerken Lulu’nun W – Kapris yeteneğiyle dönüştürüldüğünde, Gnar artık fazladan güçlendirmelere sahip olmuyor ve Mega Gnar’ın saldırılarını, kritik vuruş animasyonlarını ve parçacıklarını kullanmıyor.
- Cho’Gath’ın R – Ziyafet yeteneğinin infaz göstergesi artık kopyalar üstünde de doğru biçimde gösteriliyor.
- Lux’ın Pasif – Aydınlanma yeteneği artık tek bir hedefi etkileyen yetenek olarak gösteriliyor.
(League of Legends’in orjinal sitesinden alınmıştır.)
Bu yazımızda sizler için yeni yama notlarını paylaştık! Ayrıca daha fazla blog için ve piyasadan güncel haberler için sitemizi, Instagram hesabımızı ve Twitter hesabımızı takip edebilirsiniz. İyi günler!