Ünlü video oyunu habercisi Jason Schreier’ın Kan, Ter ve Pikseller adlı video oyun sektörü hakkındaki kitabı 8 Ocak tarihinde Türkiye’de yayımlanacak.
2011’de Kotaku‘da çalışmaya başlayan Jason Schreier, burada oyun endüstrisi ve geliştiricilerin çalışma koşulları hakkında bir çok araştırma yapmıştı. Schreier, bir çok büyük şirketin uyguladığı “crunch” yani oyunun çıkmasına az süre kala fazla mesai yapılması, çalışma koşullarının katılaştırılması gibi etik olmayan uygulamaları araştırıyor. Ayrıca Rockstar Games, Electronic Arts gibi bir çok sektör devinin gizli bilgilerini yayınlamasıyla da tanınıyor. Schreier 2020 yılının Nisan ayında Kotaku ile yollarını ayırarak Bloomberg News‘a geçmişti.
Schreier, edindiği tecrübeleri ve büyük oyunların geliştirilme sürecinde neler yaşandığını 2017 yılında çıkarttığı Blood, Sweat and Pixels adlı kitabında paylaşıyor. İthaki Yayınları Yayın Yönetmeni Alican Saygı‘nın Twitter üzerinden yaptığı paylaşıma göre orjinal adı “Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made” olan kitap “Kan, Ter ve Pikseller” olarak Türkiye’de yayımlanacak. Ayrıca kitabın çevirmeni Oyungezer‘den tanıdığımız M. İhsan Tatari olacak.
video oyun yapımcılığının arkaplanına dair yazılmış en iyi kitap belki de. @m_tatari çevirdi. yılın ilk kitaplarından biri olacak. 8 Ocak'ta. pic.twitter.com/vWSoY3oqyI
— alican saygı ortanca (@alicansaygi) December 28, 2020
Kitap kapak tasarımında da belirtildiği üzere video oyun yapımcılığının arkasındaki çalkantılı ve zafer dolu hikayeleri barındırıyor. Ayrıca kitap, Diablo III, Destiny, Witcher 3, Halo Wars, Uncharted 4 gibi bir çok büyük bütçeli yapımın arkasındaki hikayeyi okuyucuyla paylaşıyor. İthaki Yayınları tarafından yayımlanacak Blood, Sweat and Pixels, 8 Ocak tarihinde çıkış yapacak.
Jason Schreier, son on yılın en büyük oyun firmalarının kapanma hikayelerini anlattığı “PRESS RESET” adlı bir kitap üzerinde de çalışıyor. Yeni kitabı 11 Mayıs 2021‘de piyasaya sürülecek.