Hogwarts Legacy inceleme dosyamıza hoş geldiniz! Harry Potter severlerin heyecanla beklediği , şimdiden 2023’ün en iddialı yapımlarından birisi olmayı başarmış oyuna gelin ilk bakışımızı birlikte yapalım.
Hogwarts Legacy için büyük bekleyiş sona erdi! Sadece serinin fanlarının değil, neredeyse tüm oyuns everlerin heyecanla beklediği oyunun yapımcılığını Avalanche Software üstlenmişti. Geçmişinde Disney Infinity, Bolt ve Toy Story 3 gibi sevilen Disney oyunları bulunan Avalanche Software, ilk defa bu kadar büyük bir yapıma kollarını sıvadı. Bu durum ilk duyduğumuzda kafamızda soru işaretleri yaratmış olsa da, oyunu deneyimlediğimizde gördük ki Avalanche bu iş için gerçekten de harika bir seçimmiş!
Hogwarts Legacy İnceleme Dosyası
Üniversite hayatı online eğitime denk gelenler toplansın, Hogwarts kampüsüne gidiyoruz. Bildiğimiz Harry Potter evreninden yaklaşık 100 yıl önce geçen oyunda Hogwarts’ta öğrenim görmeye başlıyoruz. Karakterimiz biraz alışılagelmemiş yeteneklere ve sahip, bu durum hem 5. sınıfta Hogwarts’a kabul alınmak gibi muazzam bir başarıya imza atmasını sağlıyor hem de maceradan maceraya atılmak için önümüzü açıyor. Harika bir açılış sekansıyla başlayan oyunda karakterimiz Hogwarts yolunda yaşadığı tarihsiz bir kazanın ardından Antik Büyü ile bağlantısını keşfediyor. Evrende sadece şanslı birkaç kişinin sahip olduğu bu bağlantı, doğru ellerde bulunmadığı takdirde dünyanın başına büyük belalar açabilir! İşte bu büyük sorumluluğun omuzlarımıza yüklendiği oyunda, önce her büyücü gibi eğitimimizi tamamlamamız, ardından da dünyayı kötülüklerden temizlememiz bekleniyor.
Peki oyunda neleri beğendik, neleri beğenmedik gelin birlikte inceleyelim!
Neleri Beğendik?
- Kediler. Oyunda kedileri sevebiliyoruz. Daha ne diyelim, Hogwarts’ta gezen birbirinden tatlı kedileri tutup mıncırma fırsatı bizlere sunulmuş!
- Sıkmayan bir “öğretici” mantığı benimsenmiş, oyunun ilerleyen saatlerinde bile kenardan çıkan mesaj size yeni bir mekaniğin nasıl kullanılacağını öğretebiliyor ve bu öğreticiler asla oyunun önüne geçmiyor! Bu da aslında bahsetmek istediğimiz başka bir noktayı hatırlatıyor bize…
- Oyunda sürekli bir şeyler öğreniyoruz! Kişiden kişiye, oynama tarzından oynama tarzına değişse de, bizim gibi etrafa hayran hayran bakarak gezinmeyi tercih ettiyseniz süpürge kullanmayı 13. saatte bile öğrenebilirsiniz. Yeni büyülerin repertuarımıza eklenmesi, yeni mekanikler, öğrenilen yeni yetenekler derken, oyun bir şekilde sürekli ilgiyi canlı tutmayı başarıyor. Oyunun ilk saatlerinde korktuğumuz şeylerden biri de bunu başarıp başaramadıklarıydı aslında, “Tamam böyle güzel güzel bombalıyorsunuz bizi sürekli yeni büyülerle ama 3-4 saat sonra sıkmasın bu bizi?”. Ama görünen o ki yapımcılar oynanışı çok homojen bir şekilde zamana yaymayı başarmışlar, ilgi sürekli diri tutulmuş ve yeni mekanikler oyuna güzelce yedirilmiş.
- Özgürlük! Daha oyunun ilk saatlerinde bile kendinizi yan görevlere kapılmış şekilde bulabiliyorsunuz! Ana görevden ilerlemeye sürekli zorlayan kısıtlamalar yok, Hogwarts’ı keşfe çıkarken ana görevleri tamamen unutup, 4. seviyeyken yapmanız beklenen bir göreve 8. seviyede gelerek “Aa bizim bir ana görev vardı!” diyebiliyorsunuz mesela.
- Oyunun sunduğu özelleştirilebilir nesneler, benim gibi “özelleştirme sevdalıları” için harika bir eklenti. Tüm giyim kuşamımızın yanında, hayvanlarımızı, süpürgemizi de özelleştirebiliyoruz!
- Görseller, bölüm tasarımı, çevre tasarımı, detaylar… Ne desek, nasıl anlatsak bilemedik. Tasarım ekibi muazzam bir iş çıkarmış. Oyundaki tüm görsel detayların uzun emeklerle profesyonel bir ekip tarafından ortaya konduğu oyunun her saniyesinde kendini hissettiriyor. Hogwarts tüm detaylarıyla oyuna eklenmiş, bodrumlar, gizli odalar derken girilemeyen ve keşfedilemeyen neredeyse hiçbir noktası yok. Üstelik oyunun otantik ışıklandırması ve müzikleri, Hogwarts’ı keşfetmeyi inanılmaz keyifli bir hale getiriyor.
- Hogwarts’ı keşfetmek demişken, oyunda her şeyi biz yapıyoruz! Bu çok keyifli oyun dinamiği sayesinde kendi bitkilerimizi yetiştirip kendi iksirlerimizi pişirebiliyor, derslere katılıp yeni büyüler öğreniyor, süpürgemizi uçuruyor, çevrede yeni insanlarla tanışıyoruz.
- Karakterimizin bir büyücü olarak gelişimini izlemek çok tatmin edici. Durmadan yeni büyüler öğrenen, yeteneklerini geliştiren karakterimizin atıldığı maceraların boyutu da zamanla büyüyor. Bu konuda tek sıkıntı ise bu gelişmenin bir noktada durdurulamaz hissettirmeye başlaması. Aşağıda da bahsedeceğimiz gibi, karakterimiz yasaklı büyüleri herkesin gözü önünde kelimenin tam anlamıyla “çatır çatır” kullanıyor ve kimsenin umurunda olmuyor… Yahu gözünün önünde Avada Kedavra deyip adam öldürdük bir tepki ver be!
Neleri Beğenmedik?
- Revelio! Revelio! Revelio! Revelio! Okurken sıkıldınız mı? Bazı görevleri yaparken Revelio! demekten imanımız gevreyebiliyor.
- Yan karakterlerin daha akılda kalıcı ve baskın etkileri olmalıydı, kimi karakterlerin görevleri ve hikayeleri oldukça kaliteli olsa da, Hogwarts gibi sosyal bir ortamda bu yan karakterlerin bize daha çok etkisi olmasını beklerdik.
- NPC’ler biraz fazla “robot” desek yalan olmaz. Evet Hogwarts Legacy bir RPG oyunu kafasını benimsemiş ve NPC diyaloglarının daha monoton olması tercih edilmiş, fakat büyülerle dolu rengarenk bir evrende bu monotonluk bize biraz garip hissettirebiliyor. Özellikle karakterimiz 3 yasaklı büyüden birini kullandığında profesörler başta olmak üzere çevremizdeki diğer öğrencilerde de bir tepki görmek isterdik. NPC’lere koridorda çarpmak, evlerine girmek, gözlerinin önünde bir şeyler çalmak, etrafı ateşe vermek gibi şaşırılabilecek bazı davranışlara da oyundaki karakterlerin hiç tepki vermemesi bizi üzdü.
- Quidditch’i yasaklayan manyak müdüre hakkımızı helal etmiyoruz çünkü hepimiz oyunda Quidditch oynamak istiyorduk… Quidditch’siz bir Harry Potter oyununun herkesi ne kadar hayal kırıklığına uğrattığının şüphesiz yapımcılar da bizim kadar farkındadır.
- Optimizasyon… Ne yazık ki, özellikle oyun ilk çıktığında oyuncuların büyük bir çoğunluğu optimizasyon sorunları yaşadıklarını dile getirdiler. Özellikle yeni bölgelere girildiğinde kasmaya başlayan oyun, bir süre boyunca kullanıcılara FPS sorunu yaşatmayı sürdürüyordu. Avalanche Studios konuyu ele alan çözümler üretmiş olsa da oyunda hala düzeltilecek bazı optimizasyon problemleri mevcut.
- Fast Travel’lar çok uzun sürüyor, “Fast Travel’ın yüklenmesini bekleyene kadar yürürüm daha iyi!” dediğimiz birden fazla durum oldu.
Hogwarts Legacy inceleme dosyamızın sonuna geldik. Oyuna puanımız 10 üzerinden 8.8 oldu, hikaye ve oynanıştaki bazı aksaklıklardan puan kaybeden Hogwarts Legacy, genel olarak çok keyifli bir deneyim sunmayı başardı. Oyunun başından saatlerce kalkamadık ve ince işlenmiş detaylarda kaybolup büyülendik!
Bize, oyunu inceleme fırsatı sunan Warner Bros. Games’e teşekkür ederiz! Oyunu Steam sayfasından edinerek sizler de deneyiminizi bizimle paylaşabilirsiniz!