Geoff Keighley’in kitabında Half-Life: Alyx oyununun Valve için ne ifade ettiği ve önceki projelerin nasıl iptal olduğu anlatılıyor.
Televizyon sunucusu ve oyun gazetecisi Geoff Keighley, Half Life 1’den beri Valve ve oyunları hakkında birçok mini kitap yazdı ve bunların en yenisi olan Half Life: Alyx – Final Hours, Half Life: Alyx’in gelişim sürecini ve Half Life 2 Episode 2’den beri Valve’in neler yaptığını bize anlatıyor.
Kendisi bu kitap öncesinde Titanfall-Final Hours kitabını çıkardı fakat çoğu Steam kullanıcısı bunu bir kitaptan ziyade bir oyun zannettiği için kitabın incelemeleri oldukça olumsuz. Half Life: Alyx – Final Hours bildiğimiz ebook’lar veya kitaplar gibi değil, kendisini daha çok interaktif bir PDF gibi düşünebilirsiniz. Birçok 3D model, ses kayıtları, grafiklerden oluşuyor.
MOBA Nedir? Multiplayer Online Battle Arena Oyunları ve Tarihçeleri
Valve’in 10 yıllık Karanlık Çağı
Half-Life: Alyx öncesinde Valve insanlar çalışmak istediği şeyler üzerinde çalıştığında en iyi şeylerin oluşacağına inaniyordu. Tabi bu düşünce ile en son tek kişilik oyunları olan Portal 2 sonrasında birçok proje oluştu fakat bu projeler üzerinde kısa sürede ilgi yok oldu veya Source 2 bu projeler karşısında yetersiz kaldı. Bu terk edilen projeler arasında bir RPG oyunu, ‘Half Life 3’ adlı bir proje, Left 4 Dead 3, Borealis Projesi, ‘HOTDOG’ adlı Left 4 Dead Projesi, A.R.T.I ve Half Life Alyx ile birçok ortak nokta taşıyan Half Life VR projesi ‘Shooter’ bulunuyor.
Bırakılan projeler, terk edilme sebepleri
RPG: Oyun isimden anlaşılacağı üzere bir rol yapma oyunu olacaktı ve küçük bir oyun olarak sunulup zamanla güncellemeler ile oyunu genişletmekti fakat belirtilmeyen nedenlerden dolayı terk edildi. Ayrıca daha sonra tek oyunculuk bir Dota oyunu olması düşünüldü fakat bunlar hiç yapılmadı ve proje terk edildi
L4D3: Oyunun Fas’ta geçmesi düşünülüyordu oyunda üs yapma mekanikleri bulunacaktı fakat Source 2 yetersizliği yüzünden L4D3 bırakıldı
HOTDOG: 2015’te Source 2’nin daha iyi bir durumda olmasıyla tekrar denemeye karar veren geliştiriciler internet hype’ından saklamak için bu projeye ‘HOTDOG’ adını verdi fakat kötü alışkanlıklarını kaybetmemiş olan geliştiriciler bu projeyi terk etti
A.R.T.I: 2013’te kendi motoruna ve voxel bir dünyaya (örn. Minecraft) sahip olan hafif bir oyun olacaktı. Oyunda Kral Kevin adlı karaktere dünyayı Portal 2’deki gibi manipüle edip yardım etmekti. Kral Kevin’i hapishanelerden duvarları yıkarak, köprüler yaparak ve hayvanları ve objeleri küçültüp büyülterek kurtarmaktı ve bu oyun üzerinde 2017’ye kadar çalışıldı taki ARTIfact’in açıklanmasına kadar
HL3: Bu Half Life projesinin amacı Half-Life 3 olmaktan ziyade tekrar oynanabilir, rastgele oluşturulmuş bölümler ile daha güçlü tecrübeler yaşatmaktı. Bu proje Source 2 yetersizliğinden ve Valve’in dikkatinin VR’a kayması ile terk edildi.
Karanlık Çağın Sonu
Bu karanlık çağ veya kitabın verdiği isim ile ‘The Wilderness”, Valve’in daha büyük ve tek bir şey üzerine çalıştığında daha mutlu ve sağlıklı olduğunu fark edince sona erdi, herkesin yapmak istediği şey bu olmasa bile. Buradan anlayacağımız üzere Alyx sadece yeni bir Half Life oyunu veya ilk büyük VR oyun değil, Valve’i iyileştiren oyunun ta kendisi.
Half Life 2 Episode 2 yi uzun bir süre sonra tekrar oynayıp bitirmiştim kısa bir süre önce. Ve bitirdikten sonra Geliştirici Yorumları kısmını tekrar oynamıştım orada bazı yerlerde
“Ya bu mekaniği aslında Half Life 3 e koyacaktık ama buraya koymak istedik”
“Aslında Half Life 3 e uygun gördüğümüz bu yaratığı burada da göstermeyi uygun bulduk” gibisinden yorumlarla karşılaştım. Aslında Half Life 3 ün halihazırda her şeyi tamamdı fakat bana kalırsa planlı bir şekilde iptal edildi.
Ayrıca sızdırılan senaryo olayları falan zaten Valve’ı baya sıkıntıya soktu bence.
Valve’ın Alyx’i çıkarma sebebi hem hikayeyi değiştirme isteği hem de VR teknolojisinde yeni bir çağ açma isteğiydi. Çünkü Valve her Half Life oyununda bunu yapmayı çok seviyor.
Episode 2 nin sonunda Eli Vance’in ölümünü Alyx ile değiştirdikleri için yepyeni bir senaryo ile karşımıza çıkacaklarına inanıyorum ve muhtemelen de bu 13 sene gibi uzun bir süre sürmeyecektir.
Kendi şahsi yorumumdur tamamen, farklı düşüncelerinizi de bekliyor olacağım.
Valve’ın artık team fortress2’ye update getirmesi gerekiyor bence,1000 gün oldu arkadaş.