BioShock Infinite geliştiricileri 2013 yılının en çok ses getiren oyunları arasında olan BioShock Infinite süreciyle ilgili detaylar paylaştı.
BioShock serisi 90’lı neslin son derece aşina olduğu bir oyun. Steampunk havası, sürükleyici ve iyi yazılmış hikayesi, ilginç karakterleri ve oynanışıyla BioShock kült olmayı hak eden oyun serileri arasında yer alıyor. Serinin 2013’te çıkan BioShock Infinite oyunu ise, o senenin en çok ses getiren oyunları listelerinde üst sıralarda yer almıştı.
Ancak anlaşılan o ki, herkesin ağzını açık bırakan oyunun geliştirilmesi sırasında sorunlar eksik olmamış. Gazeteci Jason Schreier‘ın oyun endüstrisiyle ilgili yazdığı kitabın bir kısmı Polygon isimli internet sitesinde yayınlandı. Gazetecinin yazdıkları arasında oldukça çarpıcı şeyler bulunuyor.
Siberpunk Nedir? – Punk, Cyberpunk 2020 ve Dahası…
BioShock Infinite geliştiricilerinin söylediklerine göre oyunun geliştirilme süreci bazı açılardan tam bir fiyasko olmuş. Bu fiyaskonun tam göbeğinde ise, oyun endüstrisinde yaratıcılığıyla dahi olarak addedilen Ken Levine bulunuyor. Levine’in kuvvetli itibarına karşılık, iletişiminin çok zayıf olduğu ve oyunda çalışan yaklaşık 200 kişiyi idare etmekte çok başarısız olduğu kitapta gündeme getirilenler arasında.
Bu yazılanlara iddia demek de oldukça zor. Kitabın bir parçasının Polygon’da yayınlanmasından sonra, o dönem Ken Levine altında çalışan bir çok kişi Twitter’da yaşadıkları kişisel deneyimleri paylaşarak gazetecinin yazdıklarını büyük ölçüde haklı çıkardı.
Bir geliştirici, oyunla ilgili yapılan bir kutlamada geçirdiği seneyle ilgili dönüp baktığında, deneyimini kötü bir boşanmaya benzettiğini ve eşinin de ona katıldığını anlattı. Bir diğer geliştirici ise, oyunun Xbox uyumluluğundan sorumlu teknik lider olması gerekirken, zamanının %50’sini Levine’in kişisel sekreterliğini yaparak geçirmiş gibi hissettiğini ifade etti.