Among Us geliştiricisi, 2018’de çıkan oyunun geçtiğimiz yıl yakaladığı büyük ünün ardından üzerinde oluşan baskıyı anlattı. Detaylar haberimizde.
Innersloth‘un 2018 yılında çıkmasına rağmen yıldızı 2020’de parlayan, koronavirüs salgınıyla birlikte evlere kapandığımız günlerde herkesi bir araya getiren oyunu Among Us, yapımcılarını biraz zorlamış. Youtuber Anthony Padilla’ya konuşan, Innersloth ekibinden Amy Liu, aniden kapılarını çalan şöhretin kendilerini nasıl etkilediğini anlattı.
İnternette Aemu adıyla tanınan Amy Liu, Innersloth ekibinde dizayn ve ürün tasarımıyla uğraşan bir sanatçı. Liu, Padilla’nın yayınında ekibin, oyunun başarısına bir anda yetişmek konusunda oldukça zorlandığını, kendisinin oldukça telaşa kapıldığını açıkladı. Twitch’te ve YouTube’da neredeyse her ünlü yayıncının içeriklerine konu olan Among Us sadece bununla kalmamış, televizyonlarda ve radyolarda konuşulur hale gelmişti. Bunun yanında Among Us daha önce hiç oyun oynamamış binlerce insanı oyun dünyasına sürüklemeyi başarmıştı. Tabi bir anda isimlerinin bu kadar çok anılmaya başlanması ekip üzerinde bir baskı oluşturmuş.
“Among Us viral oluyor, tamam artık bu benim hayatım” İşleri kısa sürede halletmek zorunda olmanın stresini üstünde hisseden Liu’nun ilk düşüncesi bu olmuş. Eylül ayından Aralık ayına kadar hayatlarında büyük değişiklikler olan ekip, bir anda Xbox ve Playstation gibi büyük firmalarla pazarlık yapar hale gelmiş. Normalde bir bilgisayar oyununun konsollara uyarlanma sürecinin 1 yıla yakın zaman alabileceğini söyleyen Liu, kendilerinin bunu 3 aya kadar indirmek zorunda olduklarını söylüyor. Tabi başarının ve ağır çalışma dönemlerinin salgına denk gelmiş olması da ekibi yormuş. Amy Liu zorluğu şöyle anlatıyor:
“Çok zordu çünkü tüm bu süreç boyunca ailemizi ve arkadaşlarımızı göremiyorduk. İşten ne kadar yorulmuş olsak da tatilleri ailemizle geçiremiyorduk, hafta sonları kendi başımıza kalmak zorundaydık.”
Ekibin yazılımcısı Forest Willard ise konu hakkında şunları ekliyor: “Milyonlarca insanın baskısı üzerinizde ve bazı sorunları çözmenin aylar alabileceğini anlamıyorlar. Server sorunları yarına çözülsün, yeni şeyler sonraki haftaya kadar eklensin, söylemesi kolay ama büyük stres yaratıyor.”
Among Us gibi büyük marka yaratmak ekip için büyük sorumluluklar getiriyor. Markanın imajını korumak da oldukça zor, yapılan en ufak değişiklik oyuncular tarafından “nefretle” karşılanabiliyor. Bu konuda en çok zorluk çeken isimlerden birisi de şüphesiz ekibin tasarımcılarından Marcus Bromander. Oyuncuların alışkanlıklarının firmalar için ne kadar önemli olduğunu Bromander’ın şu sözlerinden de anlayabiliriz: “Bir keresinde oyunun font’unu değiştirmemiz gerekmişti. Oyuncular hemen isyan etmiş ‘Bu fontu istemiyoruz! Eskisini geri getirin!’ demişti.”
Eğlenceli ve başarılı oyunların arkasındaki ekiplerin ne kadar zorlandığını bu üç isimden öğrenmek mümkün. Among Us başarı hikayesine devam etmeyi planlıyor. Yeni haritalar ve özellikler yolda. Yeni oyun modları ve 15 kişilik lobilerle Among Us önümüzdeki günlerde yine gündemde kalmayı amaçlıyor.